Karácsonyi üdvözlőlap
2018. november 26. írta: Black Cat Art

Karácsonyi üdvözlőlap

Szeretnéd szép, egyedi üdvözlőlappal meglepni a családodat, barátaidat karácsonykor? Ha igen, akkor most adok egy kis inspirációt hozzá!
Bemutatom azt a háromféle üdvözlőlapot, amit készítettem. Ha tetszenek, megcsinálhatod Te is ugyanígy vagy a leírt módszerekkel másmilyent is alkothatsz. Rengeteg a lehetőség! A lényeg, hogy tetsszen annak, aki majd kapja.

karacsonyi_kepeslapok.jpg

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Mintás kartonlapok
Minta nélküli üdvözlőlapok vagy egyszínű, színes, vastag rajzlapok (120g/négyzetméter) / kartonlapok
Sötétzöld rajzlap
Karácsonyi matricák
Köves matricák
Átlátszó fólia / lefűzhető tasak (genotherm)
Papírragasztó
Csillámos ragasztó
Olló
Vonalzó
Grafitceruza
Cellux
Lakkfilcek vagy jól fedő metál színű rostirón
Karácsonyi sablonok

alapanyag1.jpg

alapanyag_2.jpg

Ha nem sikerült beszerezni minta nélküli üdvözlőlapokat, akkor első lépésként ezeket kell elkészíteni. Ehhez jó színes, vastagabb rajzlap (legalább A4-es) vagy kartonlap. A rajzlap jobb, mert könnyebben és szebben lehet behajtogatni. Vágj le a papírból egy 14,5 cm X 21 cm-es darabot és ezt hajtsd félbe. Ha A4-es lapod van, akkor úgy is jó, ha félbevágod.
Karácsonyi sablonként használhatsz az üzletekben kapható műanyag sablonokat és faformákat. A szükséges sablonokat akár magad is elkészítheted. Sima papírra rajzold meg és vágd ki!

kek-feher3.jpg

Az első képeslap alapszínei a fehér, a kék és az ezüst. Papírból kivágtam egy csillag sablont. Ennek a segítségével egy fehér üdvözlőlapra, a grafit ceruzával megrajzoltam a csillagot. Ezt a kék rostirónnal átrajzoltam.

kek-feher1.jpg

A kék alapon mintás kartonból egy fafigurát használva fenyő alakú darabot vágtam ki. A karton kicsit átlátszó volt, amikor a fény felé tartottam. Így be tudtam igazítani a formát úgy, hogy a kívánt minta (mackó) legyen majd a kivágott darabon. Kivágtam még egy csillag alakú formát is a kartonból (madár).
A karton hátoldalára rajzold meg grafit ceruzával a mintákat, ne a mintás oldalára! A kivágott darabokat papírragasztóval ragasztottam a helyére.
A bal felső sarokba egy csillag és több helyre hópehely matricát ragasztottam. Az egyik hópelyhet csillámos papírragasztóval készítettem. Ehhez a ragasztót vékonyan kentem fel, nehogy nagyon átáztassa a papírt. Elég sok idő volt, míg megszáradt, ezért jó a legvégére hagyni, amikor már van lehetőség félretenni.

kek-feher2.jpg

A második karácsonyi üdvözlőlap alapszínei: piros, arany, fekete. Ehhez az üdvözlőlaphoz papírból nagyon egyszerű fenyő sablonokat vágtam ki. Ezek alapja egy háromszög. Két méretben készült. Háromféle mintás kartonból vágtam ki két nagyobb és négy kisebb fenyőt. Ezeket úgy ragasztottam fel az üdvözlőlap aljára, mintha kicsi erdő lenne ott. Felül a szarvas megrajzolásához egy fa figurát és arany színű rostirónt használtam. Pár darab arany színű csillag matricával díszítettem még a lapot.

piros-arany.jpg

A harmadik üdvözlőlapnak olyat választottam, aminek összesen négy oldala van és a lap, ami legelöl van keretes, középen kivágott. Ennek a lapnak a hátoldalára celluxszal és papírragasztóval felragasztottam egy darab fóliát. Ezt a fóliadarabot átlátszó lefűzhető tasakból is kivághatod. A cellux le lógjon át a többi oldalra, csak a keretrészen legyen! Azt az oldalt, aminek a nagy része kilátszik a keretes papírlap mögül, aranyszínű hópelyhekkel dekoráltam. A hópelyhek megrajzolásához műanyag sablont és arany rostirónt használtam.
Sima sötétzöld és egy világos fehér-zöld kartonból kétféle fenyőformát vágtam ki. Ezeket arany színű csillag, zöld és piros színű köves matricával díszítettem. A bal felső sarokba mintás kartonból és piros köves matricával készítettem a díszt. Ennél az üdvözlőlapnál az alapszínek a zöld, a bordó és az arany.

bordo-zold.jpg

Alkoss valami szépet!

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr9414393128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása