Tengerész stílusú textilzsák
2019. augusztus 27. írta: Black Cat Art

Tengerész stílusú textilzsák

zsak_2.JPG

 

Igaz, már Augusztus van, de a jó idő még pár hétig biztosan kitart! Ennek örömére vidám tengerész stílusú textilzsákot készítettem!

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Lapos kagylók
Fa figurák (tengerészes mintákkal)
Vászonzsák
Mosogatószivacs
PVAc ragasztó
Olló
Szike/ éles sniccer
Filctoll

alapanyagok.JPG

Kezdésként kiraktam az asztalomra a vászonzsákot és ide-oda rakosgattam a kagylókat, illetve a fa figurákat, hogy kitaláljam milyen elrendezésben látom jónak, szépnek az összhatást. Tedd te is ezt, a saját ízlésednek megfelelően!
Miután kitaláltam mit hova teszek, felragasztottam PVAc ragasztóval a fa figurákat a textilzsákra. Jól rányomkodtam őket és félretettem, hogy a ragasztó megkössön.

fafigurak.jpg

Közben a kagylókra került a sor. A szivacsra ráhelyeztem a kagylókat és filctollal körberajzoltam. A formák kivágásához elsőnek a szivacs "dörzsis" részét vágtam le szikével. Erre a célra egy éles sniccer is megfelel. Utána ollóval körbevágtam. Ezt a darabot még kisebbre kell formázni, hogy biztosan ne lógjon majd ki a kagylók széleinél a szivacs. A szivacsdarabokat beleragasztottam a kagylók belsejébe, csipesszel rászorítottam a szivacsot, ezután ezeket is félretettem. Végül a kagylókat is a helyére felragasztottam. Külön-külön ragasztottam őket és csipesszel a textilhez szorítottam.

kagylo_1.jpg

kagylo_2.jpg

Ne sajnáld a ragasztót, egy részét a szivacs és a szövet is magába fogja szívni!
Ragasztásnál dugjál bele egy lapos műanyag darabot a zsákba, hogy a zsák két oldala ne érjen össze! A ragasztó mélyre hatol, ha összeér a zsák két oldala, akkor össze fog ragadni.

Az a tapasztalatom, hogy sokan nem ismerik a PVAc ragasztót, ezért most erre bővebben kitérek. A PVAc ragasztó Poli-Vinil-Acetát alapú univerzális ragasztó. Gyorsan áttetszőre szárad. Ehhez hozzáteszem, hogy az összeragasztandó felületek anyagától függően pár perctől akár harminc perc is lehet míg jól megköt. Vízzel ki lehet mosni a ruhából, ezért a dekorációs zsák tisztításához inkább tisztítóhabos megoldást javaslok, hogy a kagylók a helyükön maradjanak.
Még készítés közben valaki megkérdezte miért nem használok inkább ragasztópisztolyt a kagylók felragasztásához? A válasz: Azért nem, mert a ragasztópisztolyos ragasztó nagyon keményre, merevre köt ahhoz, hogy tartósan lehessen a sima belsejű kagylót és a szövet zsákot összeragasztani.

A kis textilzsákot még rövid feliratokkal lehet dekorálni. Ehhez textilfilc használható. Javaslom, hogy először írd fel a szövegeket és csak utána ragaszd fel a dekoranyagokat. Ez azért fontos, mert a textilfestéket hőkezeléssel fixálni kell (vasaló vagy sütő)!

Íme a kész tengerész stílusú zsák:

zsak_1.JPG

Alkoss valami szépet!

Ha tetszett a cikkem, kérlek oszd meg másokkal is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr8615026260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2019.08.29. 07:39:00

Nagyon jó ötletek vannak az oldalon :)

Black Cat Art 2019.08.29. 12:44:40

@ColT: Köszönöm! Örülök, hogy így látod! :)
süti beállítások módosítása