Fa virágkoszorú
2019. május 30. írta: Black Cat Art

Fa virágkoszorú

wreath_from_wood.jpg

Készíts színes nyári ajtó koszorút fából! Olyasmi ez, mint egy kirakós. Az ember elkezdi felrakosgatni a darabokat az alapra, közben pedig egyre jobban kirajzolódik a kép. A kereskedelemben többféle fa figura kapható különféle méretekben, így lehet egyszerűbb és aprólékosan kidolgozott is a végeredmény. Nekem jobban tetszettek a kis méretű virágok, így én ezt választottam.

img_5106.jpg

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Fa koszorú alap (15 cm)
Fa madarak
Fa virágok
Fa levelek
Faragasztó
Akrilfestékek
Ecset
Vizes tál, víz (Ecset nedvesítéshez)
Fém csipesz
Szép madzag/fonal/drót

img_5094.jpg

A festéshez leterítettem egy adag újságpapírt az asztalomon. Kezdésnek lefestettem a fa koszorú alap mindkét felét és az oldalát is sötétzöld színű akrilfestékkel.

img_5113.jpg

A kis fa virágoknak először csak a kétharmadát festettem le. Ezeket háromfelé szétosztottam, úgy, hogy mindegyik kupacban egyforma arányban legyenek nagyobb és kisebb virágok. Hegyes, közepesen vékony ecsettel festettem le rózsaszínre, világos kékre és lilára a virágokat. Az oldalukat kétszer is átfestettem, mert az egy réteg festék nem fedte be eléggé. Miután megszáradtak, a közepüket teljesen fedő akrilfestékkel sárgára festettem. A levelek közép zöld színt kaptak, ezeket is duplán festettem le. A fa madarak közül csak egyet festettem le, mert azok alapból festettek voltak. Az egyik fehéret lilára festettem át.
Ezeket az apró fa figurákat csipesszel fogtam meg a festés ideje alatt alatt. Ennek oka egyrészt az, hogy így könnyebb megfogni mint kézzel, másrészt sokkal kevésbé lesz akrilfestékes a kezem.
Ezt követte a fa figurák felragasztása.

img_5115.jpg

Az egyik lehetőség a kirakós elkezdéséhez, hogy előre meghatározod hol legyenek a madarak és a levelek. Utána pedig a virágokat úgy tologatod rakosgatod, hogy kitöltsék a nagyobb hézagokat.
A másik lehetőség, hogy felragasztasz egy madarat (Pl. alul középre) és elkezdesz kis lépésekben valamelyik irányban haladni.
A virágok elhelyezésénél fontos szempont volt, hogy közvetlenül egymás mellé ne kerüljön két egyforma virág. A fa koszorú alap egyik oldalán van egy lyuk. A lyuk körül kell egy kis szabad helyet hagyni, hogy be tudjál fűzni oda madzagot/drótot.

Alkoss valami szépet!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr5414870824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása