Húsvéti függő dekoráció
2018. március 27. írta: Black Cat Art

Húsvéti függő dekoráció

Közeleg a Húsvét, amire mindig többféle dekorációval készülök. Ezeknek egy része a lakásunkat díszíti majd, a többi pedig ajándék. A húsvéti családi összejövetelek alkalmával szoktam ezeket ajándékozni.
Amit most bemutatok, az egy húsvéti függő dísz. Többféle anyagból választottam díszeket hozzá. Az alap színek a piros és a zöld.

alapanyagok_1.JPG

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Olló
Cérna
Dekor damil (gumis damil)

Kartonpapír
Ragasztó
2 különböző színű horgoló fonal vagy hímzőfonal
2 különböző színű gyöngy
Natúr és festett fa díszek (nyúl, tyúk tojásokkal)
Textil dísz (tyúk)
Műanyag tojások
Vízfesték
Lakkfilc vagy zselétoll
Tűfilc
Pénzérme

A hímző fonalak, amiket felhasználtam elég vékonyak voltak. Ezekből levágtam egy-egy kb. 120 cm hosszú darabot. Utána ezt félbehajtottam és a vége előtt kb. 7 cm-el kötöttem rá egy csomót, hogy legyen mivel felakasztani. Ezt követte színek szerint változó sorrendben két piros és két zöld gyöngy. Négy darab került minden egyes dísz után a gyöngyökből. Ha a gyöngyök lyukainál össze folyt a festék, akkor egy gombostűvel lehet ezt kitágítani.

Az első dísz, amit felrögzítettem (cérnával), egy festetlen fa dísz volt eredetileg. Ennek vízfestékkel adtam színt. Ebből a díszből kétfélét is vettem. Az egyik, amit itt bemutatok a teljesen natúr fa dísz, a másik ennek egy fehérre festett változata. Mindkét fajtánál ugyanazt a vízfestéket használtam. A két különböző felület teljesen más színárnyalatot és összhatást eredményezett. Természetesen ha valaki halványabb színű díszeket választ, akkor a gyöngyöket és fonalakat is ehhez illően kell kiválasztani.
Amikor ilyen több részletből/motívumból álló díszt választunk, akkor jobb külön lefesteni a részeket. Ha egyszerre akarunk lefesteni mindent, abban az esetben könnyen összefolyhatnak a színek. Amennyiben ilyen kellemetlen helyzetbe kerültél, lehet korrigálni ismételt lefestéssel, lakkfilccel.
Azon a részen, ahol a külső keret és a "füves" rész találkozik, sötétzöld tűfilccel körbe rajzoltam a zöld rész szélét. Ezzel egy kicsit még jobban elhatároltam a részeket egymástól.

alapanyagok_2.JPG

Következőnek a filcanyagból készült tyúkot varrtam cérnával a helyére.

alapanyagok_3.JPG

alapanyagok_4.JPG

A tyúk után a tojásokat raktam fel gumis damil segítségével. A tojásoknak, amiket vettem volt akasztója. Ez túl hosszú volt, rosszul nézett volna ki ha ennél fogva kötöttem volna fel őket, ezért ezt megkötöttem. Nagyjából úgy nézett ki utána, mintha masni lenne.

alapanyagok_5.JPG

A dekoráció aljára a nyúl került. A kiszínezést fehér vízfestékkel kezdtem. Hagytam megszáradni és szürke festékkel kis foltokat festettem. Utána fehér és szürke színű lakkfilccel szőröket rajzoltam rá. A fül belső részét, az orrát, a bajszát is lakkfilccel rajzoltam meg. A szemét pedig tűfilccel.
A fa nyúl fejnehéz volt, felakasztva előre dőlt. Ki kellett egyensúlyoznom, ezért a hátoldalára, a hátsó részére egy 5 Ft-os érmét ragasztottam. Mielőtt véglegesen felragasztottam volna, volt egy próba ragasztás cellux segítségével. Kipróbáltam, pont jó volt, így maradt az 5 Ft-os. Kivágtam kartonból egy kör alakú darabot, amit felragasztottam az érmére, hogy ne látszódjon.

alapanyagok_6.JPG

alapanyagok_7.JPG

Íme a kész húsvéti függő dekoráció:

a_kesz_dekoracio.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr2913782464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása