Kísértetház Halloween-re
2018. október 30. írta: Black Cat Art

Kísértetház Halloween-re

A Halloween ősi kelta hagyományokból alakult ki és alapvetően az angolszász országokban ünneplik. Egy ideje nálunk is szokássá vált. Erre az alkalomra én egy kísértetházat készítettem. Elég egyszerű, nem kell hozzá sok idő és máris kész a hangulatos, szellemes dekoráció!

img_3062.jpg

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

6 db fekete kartonlap/fotókarton (A4)
1 db fehér rajzlap/nyomtatópapír
1 db narancssárga kartonlap
1 db fekete rajzlap (120-180 g/négyzetméter)
1 db lefűzhető tasak (genotherm)
Papírragasztó
Olló
Vonalzó
Világos színű ceruza
Fekete, narancssárga, zöld filctoll
Grafitceruza
Cellux
Kis méretű ledes fényfüzér

1 db fotókartont félre tettem, mert ez kellett a ház alá.
A tető elkészítéséhez az egyik fekete fotókartont fekvő helyzetbe leraktam. A közepénél a világos színű ceruzával kijelöltem egy 14,5 cm-es részt. Ennek a két oldalán pedig egy egy 7 cm-es darabot jelöltem be. A széleken maradt felesleg, ezt levágtam.
Ha nem látod rendesen a vonalzón a kiosztást, akkor dugj egy fehér lapot a vonalzó alá!
A vonalzó segítségével a belső részeket leszorítva tartva, a széleket finoman behajtottam.

kep_1_2.jpg

kep_2.jpg

A többi fekete kartonból kivágtam a a "falakat" és a tető hiányzó két oldalát. A házfalakat meghagytam 21 cm magasnak, mert így pont optimális volt a mérete.
Ezeket a darabokat kell levágni:

reszek_1.bmp

Az egyik 21X21 cm-es darabra megrajzoltam az ablakot úgy, hogy legyen a közepénél ablakkeret. Az ablak 10 cm széles és 12 cm magas. Az ablak szélei és a keret közti részt snicerrel vágtam ki. A ablakrészre ráragasztottam a genothermből egy 11X13 cm-es darabot celluxal. Olyat választottam ebből, ami kicsit opálos hatású, nem teljesen átlátszó.
A két 14,5X21 cm-es darab egyike lett a ház eleje. Erre felrajzoltam egy íves tetejű ajtót és felülre két ablakot. Az ablakokat teljesen kivágtam, az ajtót csak felül és középen. Az ablakokhoz raktam a lefűzhető tasakból. Ezt is celluxal rögzítettem. Méreteik: Az ablakok 3 cm szélesek és 4 cm magasak, az ajtó 5 cm széles és 9 cm magas. A ház ajtajait kicsit kihajtogattam.
A másik 14,5X21 cm-es "falból" alul középen kivágtam egy kis félkör alakú darabot. Ezen a részen lehet majd kivezetni az égősor kábelét.

Ezután a fekete papírlapból kivágtam azokat a papírcsíkokat, amivel belülről összefogtam a házfalak-és a háztető oldalait. Mindegyiket 2 cm szélesre kell vágni. Kivágtam 4 db 21 cm, 2 db 14,5 cm és 4 db 7 cm hosszú papírcsíkot.

kep_4.jpg

Ezeket a papírcsíkokat félbehajtottam és a segítségükkel belülről összeragasztottam papírragasztóval a tetető darabjait, majd a falakat ragasztottam egymáshoz.
Ragasztáskor a fölös ragasztót le kell törölgetni. A papírcsíkokat érdemes előbb csak az egyik darab oldalához felragasztani, nyomni és hagyni, hogy jól megkössön. A másik darabhoz csak ezután ragasszad oda!
A 21 cm-es papírcsíkok a házfalakhoz, a 14,5 és 7 cm-es csíkok a tető részeinek összeragasztásához kellenek.

kep_5.jpg

Ha készen van a tető és az alsó része is a háznak, akkor a tetőt rá lehet rakni az alsó részre. Be kell igazítani, hogy kb. 1-2 cm-el a felső ablakok feletti részen legyen. Ha ez megvan akkor celluxal belülről ragaszd össze, hogy ne mozogjon.
Ezzel a ház kész. A hozzá tartozó Halloween-i dekoráció kell még.

A fehér lapból megrajzoltam és kivágtam egy szellemet. A szemeit és a száját fekete filccel festettem feketére. Ezt beragasztottam a nagy ablakra belülről papírragasztóval.
A narancssárga kartonpapírból kivágtam egy töknek való darabot. Zöld, fekete és narancssárga filcet használtam a részletek megrajzolásához.
Fehér lapra sima grafit ceruzával és fekete filccel megrajzoltam egy sikító arcú alakot, celluxal ragasztottam a helyére.
Ezeken felül persze lehet mást is csinálni, például macskát, denevéreket, boszorkányt stb.

A legvégén betettem a házba a világítást (meleg fényű led égősor). Ezt más, kis méretű lámpával/ lámpással is lehet helyettesíteni. Itt fontosnak tartom megjegyezni, hogy mécsest, gyertyát senki se használjon! Akkor se ha egy magas falú mécsestartóban van! Papírral kombinálva ugyanis tűz-és balesetveszélyes!

Jó szórakozást hozzá!

img_3068.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr4414332519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása