Ajtókoszorú papírvirágokkal
2018. május 25. írta: Black Cat Art

Ajtókoszorú papírvirágokkal

Az ajtókoszorúkból nagyon sokféle változat van. Bemutatom, hogy én milyet készítettem. Papír virágokat raktam a koszorú alapra, mert ezek tartósak. Szerintem szép, vidám dísze a lakásnak. Remélem más is kedvet kap hozzá és megalkotja a sajátját.

a_kesz_koszoru_1.jpg

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Olló
Négy féle Színes papír (A4, vékony kb. 80 g/négyzetméter)
Egy féle mintás karton papír
Papírvágó vagy vonalzó
Színes ceruza vagy filc (kék, sárga, narancssárga)
Papír ragasztó
Sárga műanyag gyöngyök
Zöld műanyag és fagyöngyök
Natúr vessző koszorú
Zöld horgoló fonal
Dekor damil (gumis damil)

koszoru_alapanyagok_1.jpg

A színes papírokat méretre vágtam. A világoskék papírból 3 db 5 cm X 5 cm-es négyzeteket vágtam ki. Ha nincs papírvágód, akkor egy vonalzó és egy olló segítségével lehet ugyanezt megcsinálni.
Megfogtam az egyik kék négyzetet és félbe hajtottam. Lényegében úgy, ahogyan egy szalvéta van félbehajtva. Ezt még megcsináltam kétszer, a képeken látható módon. A nyilakkal a hajtás irányát mutatom. A többi kettőt is meghajtogattam.

hajtogatas_1_2_1.jpg

Utána sötétkék ceruzával ívesen megrajzoltam erre a szirom formát. A fölös részt levágtam és ezt az első darabot használtam a többihez sablonként, hogy egyformák legyenek a virágok. Ezt követően a virágokat kihajtogattam.
A virág közepére megrajzoltam a porzókat sárga és narancssárga ceruzával. Azért használtam két fajtát, mert így színesebb.A szirmok széleit kihúztam sötétkék ceruzával. Ennél a résznél ceruza helyett lehet jól fogó filcet használni. A vonalakat jobb kívülről befele húzni, mert a középső rész érzékeny a sok hajtogatástól és sérülhet emiatt.

kek_viragok_1_2_1.jpg

A sárga virágok elkészítéséhez levágtam egy 21X4 cm-es darabot a sárga papírból. Ezt utána 1 cm-es vastagságnál bejelöltem. A jelölést ceruzával vagy behajtással is csinálhatod. Ez a rész nem fog látszani kívülről. A három centi vastag részt ollóval bevagdostam. Nyugodtan lehetnek különböző vastagságúak a csíkok.
Miután végig vágtam, ezt az egészet feltekertem és a legvégén megragasztottam, hogy ne tudjon kitekeredni.

sarga_viragok.jpg

A rózsaszín virágok összeállításához szükség van 6 darab nagyobb és 6 db kisebb kör alakú papírdarabra. Kör kivágáshoz lehet csinálni sima fehér nyomtató papírból, körzővel sablont. A másik lehetőség valamilyen otthon fellelhető tárgyat használni. Ez lehet egy pohár vagy váza alja, vastag hengeres cérnatekercs stb. Én a nagy köröket 6 cm-es átmérővel, a kis köröket 3 cm-es átmérővel rajzoltam meg.

rozsaszin_virag_1.jpg

A köröket félbe hajtottam, utána az egyik végét kicsit behajtottam, majd vissza. A félkör egyik oldalát lehajtottam ferdén úgy, hogy az egyik vége a félkör felső sarka lett, a másik vége pedig a hajtásnál volt. Az összes kicsi és nagy szirmot így hajtogattam meg.

rozsaszin_virag_2_3_4_1.jpg

Az egyik szirmot kihajtogattam. Bal oldalon alul, a hajtás alatti részen beragasztóztam. A szirmot vissza hajtogattam, így ragadt meg az alsó rész. Következőnek legalul beragasztóztam és erre ragasztottam rá a képen látható módon a második szirmot. Ezt a szirmot is kihajtogattam és ugyanúgy beragasztóztam mint az elsőt. Így került rá a harmadik. Ezen a módon ragasztottam meg a többit is. A hatodik szirom alsó részét legalulra, a virág aljára kell beragasztani.

rozsaszin_viragok_4_5_6_1.jpg

rozsaszin_viragok_7_8_9.jpg

A kisebb körökből ugyanúgy kell elkészíteni a virágot mint a nagyokból. A kész kis virág alját középen kb. 0,5-1 cm sugarú körben kell beragasztózni és ráragasztani a nagy virág tetejére.
A porzókat három sárga gyöngy szimbolizálja. Az egyik gyöngyöt egy 25-30 cm-es dekor damillal megkötöttem. A két damilszálra egy-egy sárga gyöngyöt még felfűztem és összekötöttem a gyöngyöket.
A virág középső részén dugtam át a damilokat egy tű segítségével. Ezen a részen alapból volt egy nagyon kicsi lyuk. A damilt úgy fűztem át, hogy az egyik szál jobb oldalon futott lefele. A másik szálat átfűztem a bal oldali gyöngyön és úgy fűztem át a virágon,lefele. Erre azért van szükség, hogy egyenesen, szépen feküdjenek rá a gyöngyök a virágra és ne álljon egyik se felfele.
A virág aljára az átlógó damilok segítségével rákötöttem egy zöld műanyag gyöngyöt. Sima csomó nem jó, az könnyen visszacsúszhat. Ezért találtam ki ezt a megoldást. A megmaradt damilvéget nem kell levágni. Ennek segítségével kell felkötni a virágot a vessző koszorúra.

rozsaszin_viragok_11_12_13.jpg

rozsaszin_viragok_14_15.jpg

A virágok után a lepke következett. Egy fehér nyomtató papírra lepke sablont rajzoltam, ezt kivágtam. A színes karton hátoldalára felrajzoltam a sablonformát, körbevágtam a lepkét. A sárga papírból kivágtam két kicsi, vékony darabot, hogy ezek legyenek a csápjai. Alulról egy kevés ragasztóval rögzítettem őket a helyükre. A kész lepkét kicsit meghajtottam a felénél.

Az sárga virágok kivételével az összes virágot és a lepkét gumi damillal rögzítettem a koszorú alapra. A kis kék virágokat pelenka öltéssel, a rózsaszín virágot a hozzá tartozó dekor damillal kötöttem meg.
A sárga virágok alsó részét a vesszők közé benyomtam. A szirmokat széthajtogattam.

Végül egy kb. 90-100 cm-es zöld horgoló fonálra felfűztem egy adag zöld fagyöngyöt. Alul a koszorú alsó részén az egyik vesszőhöz oda kötöttem a fonal végét. A koszorút körbetekertem a virágok közötti részeken és közben egy-egy gyöngyöt a mélyedésekben elhelyeztem. Miután körbetekertem az egészet, a legvégét is hátul kötöttem meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr8013999482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása