Tavaszi függő dekoráció
2018. március 18. írta: Black Cat Art

Tavaszi függő dekoráció

Itt a tavasz, végre lecserélhetem a téli lakás dekorációt. Ennek nagyon örülök. Félreértés ne essék, szépek a téli díszek is, de számomra már bőven elég volt a télből.
Az üzletek sokféle és különböző árkategóriájú kész díszt kínálnak. Én nem találtam olyat, amit szívesen megvettem volna. Ennek oka többek között:
a rossz ár-érték arány,
az elnagyolt és hanyag kidolgozás.
Úgy gondoltam erre jó megoldás, ha magam készítem el a dekorációt. Amit kitaláltam, az egy egyszerű függő dekoráció. Többféle anyagot és motívumot használtam hozzá, egyrészt azért, hogy igazán tavaszi legyen, másrészt így nem egyhangú és unalmas.

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Olló
Cérna
Dekor damil (gumis damil)

3 különböző színű horgoló fonal vagy hímzőfonal
2 különböző színű gyöngy
Natúr és festett fa díszek (virág, lepke)
Textil dísz (madár)
Vízfesték

alapanyagok_1_masolata.JPG

Első lépésként levágtam mindhárom hímző fonálból egy-egy kb. 80 cm-es darabot. Ezeket egymás mellé tettem és a vége előtt kb. 8 cm-el áthurkoltam, meghúztam. Azért kell hagyni ekkora véget neki, mert ennek a legteteje lesz összekötve, aminél fogva fel lehet majd akasztani. Utána felfűztem a gyöngyöket egyesével, színek szerint változó sorrendben. Négy darab került minden egyes dísz után a gyöngyökből.
A gyöngyök kiválasztásánál arra kell odafigyelni, hogy elég nagy legyen a lyuk és átfűzhető legyen a fonal. Amit én választottam az éppen hogy átfért. Egy gombostű segítségével áttuszkoltam annyira, hogy kilógjon a vége és át tudjam húzni. Érdemes megnedvesíteni a fonal végét átfűzés előtt, hogy a szálak egyben maradjanak. Amikor már nagyon foszlós a vége, akkor egy kis darabot le kell vágni belőle. Túl nagy lyukú gyöngyöt se válasszunk, mert akkor könnyen lecsúszik.
A festett műanyag és üveg gyöngyöknél gyakori probléma, hogy a lyuknál is még ott a festék, ami szűkíti ezt a részt. Ezt könnyű leszedni egy gombostű segítségével. Csak be kell dugni a lyukba a gombostűt és óvatos, körkörös mozdulatokkal kitágítani.

alapanyagok_2_masolata.JPG

Ezt követte a textil madár pár centivel a gyöngyök alatt. Amit vettem, annak a két oldala nem volt egyforma, ahogy a képen is látható. Ennek a hátoldalát cérnával odavarrtam a fonalakhoz, mivel csak így marad a helyén.

alapanyagok_3_masolata.JPG

alapanyagok_5_masolata.JPG

alapanyagok_4_masolata.JPG

Itt fontos megjegyeznem, hogy minden egyes dísz felhelyezésekor oda kell figyelni, hogy a fonalak abban a sorrendben legyenek egymás mellett, mint amilyen sorrendben vannak felül a csomónál. Ha ez nincs meg, akkor nagyon megtekeredhet a függő dekoráció, ami nem szép.

Ezután a megfestett fa dekorvirág került fel. Sima vízfestékkel festettem rá. Szépen megfogta, elég volt egy réteg és hamar meg is száradt.
A nagy lepkét tettem fel utána. Ezt és a többi kicsi fadíszt dekor damillal kötöttem hozzá a fonalakhoz.
A két kis virág volt a következő a sorban. Ezeknek eredetileg halvány sárga és halvány kék volt a színe. Egy csomag vegyes fa dekorvirág csomagban voltak. A sárga színhez jobban illik a lila, ezért a kék virágot átfestettem vízfestékkel. A sárga virágnak pedig túl halvány volt a színe, így ezt is átszíneztem.

alapanyagok_6_masolata.JPG

alapanyagok_7_masolata.JPG

A végére is fűztem gyöngyöket és megkötöttem. Íme a kész dekoráció:

a_tavaszi_fuggodisz_1_masolata.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr4613749618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása