Nyári poháralátét hűsítőkhöz
2019. június 29. írta: Black Cat Art

Nyári poháralátét hűsítőkhöz

img_6648.JPG

Ebben a kánikulában biztos vagyok benne, hogy nem csak én szeretem a nyári hűsítő italokat. Ezekhez jó ha az embernek van poháralátéte, hogy a párától ne legyen vizes az asztal. Ha pedig már van, akkor miért ne legyen az színes és mintás?! Hétköznapi használaton felül, egy buli, összejövetel alkalmával a különféle minták segítenek beazonosítani melyik pohár kié.

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Natúr poháralátét (söralátét)
Színes, mintás kartonlapok
Akrilfestékek
Lakk (selyemfényű)
Ecset
Vizes tál, víz (Ecset nedvesítéshez)
Olló
Ceruza
Papírragasztó

img_6536.jpg

Az alapanyagos képnél fotóztam matricát és minta nélküli lapot. Ezt ötletnek szántam a többi mellé. Egyszínű alapon jól mutatnak a matricák, ezzel a megoldással is készíthetsz poháralátétet.

A mintás kartonokból kivágtam ugyanakkora darabokat, mint a söralátétek. Ehhez maguk a poháralátétek szolgáltak mintaként. Rakd rá a mintás karton hátoldalára az alátétet és ceruzával rajzold körbe! Ezt kell kivágni.
Festéshez leterítettem pár újságpapírt. A sörkartonok egyik oldalát lefestettem, majd félretettem száradni.

img_6601.jpg

img_6661.jpg

img_6603.JPG

Száradás után a festetlen oldalukra ráragasztottam a mintás kartonokat. A ragasztót vékonyan kend fel a poháralátétre, nehogy elázzon a papír! Ha a helyére igazítottad a színes kartont és úgy látod néhol kicsit lelóg a kartonlap széléről, akkor várd meg míg megköt a ragasztó és csak azután vágd le! Ezt azért javaslom, mert ha már megkötött a ragasztó, akkor nem fog elmozdulni a helyéről a papír vágás közben.

img_6607.jpg

Utolsó lépésként lelakkoztam a poháralátétet, a széleit is. Ecsettel, vékony rétegben először vízszintes irányban, majd függőlegesen is bekentem lakkal a söralátétet. A lakk azért kell, hogy vízálló legyen a poháralátét. Ezt is hagytam megszáradni és ezzel el is készültek az alátétek. Egyszerre csak egy oldalt lakkozz le és hagyd megszáradni. Ha nem így teszel, akkor oda fog ragadni mindenhez és nem is lesz szép a lakkozott felület.

Alkoss valami szépet!

Ha tetszett a cikkem, kérlek oszd meg másokkal is!

img_6609.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr4214917908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása