Húsvéti tojások
2019. március 31. írta: Black Cat Art

Húsvéti tojások

A húsvéti tojások elkészítéséhez számos tojásfestő és tojásdíszítő módszer létezik. A hagyományos tojásfestésnél Pl. a hagymát, céklát, kurkumát, spenótot, a dekoráláshoz pedig különféle nem mérgező leveleket, virágokat szoktak használni. Ez kifejezetten jó módszer, ha az embernek szándékában áll megenni a főtt tojásokat.
A modern festő, díszítő módok nagyon változatosak (decupage-technika, körömlakk, mozaiktechnika). Vannak olyan oldalak, ahol a főtt tyúktojás díszítésére is ajánlják ezeket, de szerintem jobb műanyag tojásoknál alkalmazni vagy a sima kifújt tojásnál. A tojáshéj nem véd mindentől, könnyen bejuthatnak a vegyi anyagok a tojásfehérjébe.

img_4657.jpg

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Műanyag tojások
Akrilfestékek
Ecset
Kis vizes tál (ecset nedvesítéshez)
Festőpaletta
Víz

img_4662.jpg

Én idén akrilfestékkel lefestett tojásokat készítettem. Ehhez az asztalomat befedtem újságpapírral. Egy műanyag tálkába vizet raktam. Ez azért szükséges, mert festés előtt az ecsetet meg kell nedvesíteni. A selyem szalagokat a tojások tetején leragasztottam maszkoló szalaggal, hogy ne legyen festékes.
Olyan ruha legyen rajtad, amit nem sajnálsz, ha véletlenül összefestékezed!


A minta nagyon egyszerű, valahol a márványozott minta és a graffiti stílus között van. A festőpalettára kinyomtam picit az akrilfestékből. Ha nincs palettád, akkor Pl. egy vastag kartondarab is jó erre a célra. Egyszerre csak egy-egy színt vittem fel a tojásokra. A "márványos" minta mellett mindegyik tojásra festettem még mintát (Pl. lepke, virág). A tojásokat felkötve hagytam megszáradni.

Íme a tojások:

img_4706.jpg

Alkoss valami szépet!

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr4014729541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása