Anyák napi üdvözlőkártya
2018. május 03. írta: Black Cat Art

Anyák napi üdvözlőkártya

Most hétvégén lesz Anyák napja. Biztos vagyok benne, hogy erre az alkalomra sokan fognak valamilyen szép virágot vagy virág csokrot ajándékozni az Édesanyjuknak. Én is így fogok tenni. Emellé még kedves kis meglepetés egy kézzel készített üdvözlőkártya. Bemutatom azt, amelyiket idén készítettem.

alapanyag.jpg

Alapanyagok, eszközök az elkészítéshez:

Olló
Két féle Színes papír (A4, vékony kb. 80 g/négyzetméter)
Egy féle mintás karton papír
Papírvágó vagy vonalzó
Színes ceruza vagy filc
Papír ragasztó

A színes papírokat méretre vágtam. A zöld papírból papírvágóval levágtam egy 14 cm X 8 cm-es darabot. Ezt félbe hajtottam. Ez maga az üdvözlő kártya.
A piros papírból 7 db 7 cm X 7 cm-es négyzetet vágtam ki. Ha nincs papírvágód, akkor egy vonalzó és egy olló segítségével lehet ugyanezt megcsinálni.Természetesen ha valaki nagyobb kártyát szeretne készíteni, akkor el lehet térni a megadott méretektől.

Ezt követően megfogtam az egyik piros négyzetet és félbe hajtottam. Lényegében úgy, ahogyan egy szalvéta van félbehajtva. Ezt még megcsináltam kétszer, a képeken látható módon. A nyilakkal a hajtás irányát mutatom. A többi hat négyzetet is ugyanígy meghajtogattam.

hajtogatas.jpg

Utána sötét piros ceruzával ívesen megrajzoltam erre a sziromformát. Ezt az első darabot használtam a többihez sablonként, hogy egyformák legyenek. A fölös részt levágtam, majd a virágokat kihajtogattam.

viragok_1.jpg

Mindegyik virágról levágtam egy szirmot. A munkát egy sima fehér A4-es nyomtató papíron folytattam, hogy ne kenjem össze a rajztáblámat a ceruzával. A virág közepére megrajzoltam a porzókat és a szirmok széleit is kihúztam ceruzával. Ennél a résznél ceruza helyett lehet jól fogó filcet használni. A vonalakat jobb kívülről befele húzni, mert a középső rész érzékeny a sok hajtogatástól és sérülhet emiatt.
Ott, ahol a bevágott rész van, az egyik szirom felső és külső részét nem kell kihúzni. Ennek oka az, hogy ez a rész nem fog látszani. Erre kell ráragasztani a szemközti szirmot. Így lesz kúpos formájú a virág. Az üres szirom egész felületét be kell ragasztózni vékonyan. Ne használj túl sok ragasztót, mert akkor elázik a papír!

viragok_2.jpg

Az összes virágot az előbbi módon elkészítettem, majd ezeket félbe hajtottam. Az egyik ilyen virág két szélső szirmára tettem egy kis ragasztó pöttyöt. Egészen pontosan a szirom tetejének széléhez közel, középre. Erre a két sziromra ragasztottam rá egy-egy virág egy-egy szirmát.
Utána a középső részre, három sziromra tettem ugyanígy egy keveset a ragasztóból. Erre került rá egy, a félbehajtott virágok közül.

viragok_3.jpg

Ezt követően a képen jelöltekre és a velük szemközti szirmok végénél is beragasztóztam. Erre a két oldalra is felkerült egy-egy virág. Így a két oldala a virág halomnak egyforma lett. A felső három sziromra tettem ragasztót és erre került rá az utolsó virág.
A zöld meghajtott kártyát széthajtottam és középre beragasztottam a virágokat. A két szélső középső szirom végéhez kell rakni a ragasztót. Csak ezt a részt ragasztjuk hozzáa kártyához. Most már a kártya szétnyitásakor ott a pici virág csokor.

viragok_4.jpg

A mintás kartonból kivágtam előre megrajzolt sablonok segítségével két kisebb és egy nagyobb szívet. Ezeket ragasztottam fel a kártya tetejére. A sablont sima papírból csináltam. Rajzoltam egy fél szívet, ahol a közepe van, ott behajtottam a papírt. Levágtam ezt a darabot és kihajtottam. Ezzel a módszerrel oldottam meg, hogy egyforma legyen a két fele a szívnek.

szivek.jpg

A kész kártya:

kartyak.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://blackcatart.blog.hu/api/trackback/id/tr9113888450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása